Saveti za vaš auto

Zamena antifriza


Takodje, u zavisnosti od proizvođača vozila, treba menjati rashladnu tečnost na 4-5 godine, jer ona vremenom gubi svojstva (pre svega antikorozivna). Pri zameni antifriza, pogotovo kada se prelazi sa jednog tipa antifriza na drugi, poželjno je isprati sistem za rashlađivanje.
Antifriz
Antifriz je zajednički naziv  za tečnosti niske tačke  smrzavanja kojima se zimi hlade  motori sa  unutrašnjim sagorevanjem u vozilima.Većina motora sa unutrašnjim sagorevanjem koristi tečnost za hlađenje. Nikada ne treba koristiti čistu vodu u sistemu za hlađenje motora! Razlozi za to su brojni, a u daljem tekstu ćemo pokušati da objasnimo najvažnije.
Tecnosti koje se koriste odlikuju se niskom tačkom smrzavanja, visokom specifičnom toplotom, dobrom provodljivošću topline, visokom temparaturom ključanja i nekoroznošću.

Sprečavanje zaleđivanja tečnosti


Tokom zime, voda koja hladi blok motora može se zalediti. S obzirom na to da voda zauzima veću zapreminu u zaleđenom stanju nego u tečnom, kada led počne da se širi može doći do ozbiljnih oštećenja motora. Uloga antifriza je da spusti tačku smrzavanja mešavine na nivo na kom je bezbedno da do takve situacije neće doći.

Izbor odgovarajućeg antifriza


Na našem tržištu mogu se naći antifrizi različitih tipova (G11, G12 ,G13) i kvaliteta. Od izuzetnog je značaja da u Vaše vozilo sipate odgovarajući antifriz. Ako niste sigurni koji tip antifriza je odgovarajući za Vaše vozilo, konsultujte servisnu knjižicu, ili ovlašćeni servis za Vaš tip vozila.

udeo antifriza:udeo vode/zastita do max stepeni
                  2:3                        do -24
                  1:1                        do -36
                  3:2                        do -52
Amortizeri

Amortizeri predstavljaju jednu od najbitnijih komponenti na vozilu sa stanovišta bezbednosti. Da bi se vozilo kretalo pravilno i prianjalo na podlogu kako treba amortizeri moraju funkcionisati na propisan način i moraju obavljati svoj zadatak kako ne bi došlo do neke neželjene situacije opasne po putnike u vozilu.
Amortizere treba proveravati na svakih 20 000km,a menjati na svakih 60-80 000km
Neispravni amortizeri se mogu osetiti tokom vožnje. Ukoliko se vozilo naginje napred pri većim brzinama, gume se preterano troše, vozilo se ponaša neprirodno, odnosno poskakuje ili pravi nepravilne pokrete sve to mogu biti simptomi da sa amortizerima Vašeg vozila nešto nije u redu i da se trebaju prekontrolisati.
– gasni amortizeri su “tvrdji”, “bolje” prenose neravnine na putu.bez gasnih amortizera se teshko mozhe zamisliti neki iole jachi “performans” automobil danas.mnogo bolje drzhe pravac, odrzhavaju automobil stabilnijim pri naglim manevrima (iznenadno kochenje i promena pravca, izbegavanje vozila u kritichnoj situaciji i sl.)Josh jedna bitna stvar kod njih je da je bezbednost bolja u smislu da je pri naglom kochenju automobil stabilniji, pa chak je i zaustavni put kraci u odnosu na uljne amortizere. Sve ovo, naravno, vazhi ako je su amortizeru u ispravnom stanju, ali i opruge i ostali delovi veshanja. Mana im je neshto veca cena u odnosu na uljne amortizere, i evidentno neudobnija vozhnja
-uljni amortizeri, sa druge strane, nude bolju udobnost u smislu da su “mekshi” pa je amplituda vertikalnih oscilacija vozila veca shto se u vozhnji nailaskom na neravninu na putu oseca i opisuje kao “ljuljanje”, ili “poskakivanje”. Definitivno udobnija varijanta.

 ŠOLJE AMORTIZERA


  • Produžava radni vek amortizera smanjujući buku i vibracije
  • Poboljšava držanje pravca, upravljanje i ponašanje vozila
  • Povećava performanse i sigurnost automobila
  • Laka instalacija

ZAŠTITNE GUME


  • Dugotrajna zaštita amortizera od svih nepoželjnih uticaja, poput prašine, soli, itd., kao i iznenadnih rupa na putu.
  • Omogućava optimalnu stabilnost u vožnji i pri većim pokretima vešanja.